zondag 8 mei 2011

Aboedabies

Zaterdagochtend, Michael is met Krijn en Hannah naar de kapper geweest. Niet het meest favoriete uitje, lang haar is veel hipper en stoerder. Krijn komt naar me toe lopen en geeft me een duw met zijn schouder, zijn ogen zijn een beetje rood. Niets voor hem. Ik zeg dat ik zijn haar leuk geknipt vind, hij geeft me nog een duw. “Is het waar?” zegt hij boos. “Is het waar dat we gaan verhuizen? Dat we naar een ander land gaan?” “Het is nog niet zeker” antwoord ik “Maar de kans dat we gaan wordt wel steeds groter” en ik vertel ze van onze plannen. Hannah krijgt de slappe lach. “Aboedabies! Dat kan toch niet! Ik spreek toch geen Aboedabies! Ik ben toch Nederlands!” We hadden ze op een rustig moment van onze plannen willen vertellen. Nu hebben ze het gehoord van iemand uit het hockeyteam van Michael bij de kapper die  wist dat Michael was benaderd door een headhunter. Later op de dag komt Rosa terug van een partijtje. Ik ga met haar in bad en vertel ook haar van onze plannen. Ze kijkt me aan, maakt een streng ‘nee-gebaar’ met haar hand en zegt: “Geen goed plan, dat gaat dus zeker niet gebeuren” en ze speelt lekker verder met haar playmobil poppetje. 
Een paar jaar naar het buitenland. Het heeft ons altijd wat geleken, het is er alleen nooit van gekomen. Ondertussen zijn het geen plannen meer, het is  zo ver, we gaan emigreren! Half mei vertrekt Michael naar Abu Dhabi om directeur van een kunsthal te worden.  Eind augustus volg ik met de kinderen. Krijn vindt het hele idee nog steeds stom, hij praat er weinig over. De stemmingen van Hannah wisselen, het is maar net hoe haar pet staat. Rosa vindt het wel spannend, haar juf is razend enthousiast en ze geniet van al die aandacht in de klas. Ze hebben hun eerste Engelse les achter de rug. Een les over ‘Bill op een hill’. Gelukkig biedt dit hele avontuur  ook kansen, de naam van de dwergpapegaai die we in Abu Dabhi gaan krijgen is bekend: Billy!

5 opmerkingen:

  1. Hi Esther,
    Wat een leuk om zo jullie avontuur te kunnen volgen.
    Groet, Mayke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Esther!

    Na wat googlen vind ik hier mede avonturiers :-)

    Wat een toeval! Ook wij, mijn kersverse echtgenoot en ik, vertrekken binnenkort voor werk en avontuur naar Abu Dhabi.

    Na een kort bezoekje aan Abu Dhabi afgelopen februari hebben we de knoop doorgehakt en vertrekken wij halverwege juni om hier een paar jaar te vertoeven.

    Ik zal in de zomervakantie voor 1,5 maand terug keren in verband met de hitte en de Ramadan. Vervolgens vertrek ook ik dan definitief eind augustus.

    We beginnen zo langzamerhand weer kriebels te krijgen nu alles hier wordt opgezegd, de verhuisdozen klaar staan en de container over 3 week voor de deur staat. Toch weer spannend!

    Ik wens jou en je familie succes met de verhuizing en de afronding op je werk.

    Wellicht tot in Aboedabies?


    Groet,

    Juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Juliette,

    Wat leuk om te horen! Ben natuurlijk benieuwd naar jullie verhalen en het lijkt me erg leuk om je in Aboedabies te ontmoeten!

    Voor nu succes met de voorbereidingen en de verhuizing.

    Groet, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Esther,
    Wat een enorm avontuur. Een echte uitdaging. Ik ben reuze benieuwd naar alle verhalen.
    Succes!
    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Ik ben jullie blog heel toevallig tegengekomen op internet...mijn man heeft een aanbod gekregen om een paar jaar naar Abu Dhabi te gaan met ons gezin..maar HELP!!! Zullen we het doen of niet? Al weken lopen rond ja of nee..veel praten met zijn baas etc etc...familie ga ik heeel hard missen! Zeker met het eerste kleinkindje, ons meisje van bijna een jaar!!! Kan jij mij wat HULP tips geven van oa waar op te letten naar Abu Dhabi te verhuizen....etc etc..Heel erg bedankt ! Vriendelijke groeten Nathalie van Bergen uit Essen - Belgie nathalie.van.leeuwe@pandora.be

    BeantwoordenVerwijderen