zaterdag 14 mei 2011

Overal Abu Dhabi

Zoals vaker net iets te laat van huis vertrokken, nog net op tijd voor die vergadering die om negen uur begon en in alle haast mijn telefoon op stil vergeten te zetten. Met blozende wangen probeer ik zo onverstoord mogelijk verder te gaan met die marketing update, maar kan het niet laten om toch naar die sms te gluren. Een sms van Michael “Vanavond sex in the city?!’ En meteen daarna nog één “Ik heb er zin in!” Niet dat Michael opeens fan is van vrouwenseries, maar de film speelt zich grotendeels in Abu Dhabi af. Reden genoeg om er een avondje voor te gaan zitten.

Voordat Michael werd benaderd voor een baan in Abu Dhabi had ik er nog nooit van gehoord, had geen idee hoe je het schreef en had het niet kunnen aanwijzen op de kaart. Dat is nu anders. Vrijwel iedereen die ik de laatste tijd spreek kent er wel iemand of is er geweest. Laatst in een vergadering. Ik zat naast een collega die begon te vertellen dat hij zo ontzettend uitzag naar zijn vakantie. Waar ga je naar toe vroeg ik. “Naar Abu Dhabi, ik kom daar al jaren, zo’n fijne plek”. Van een vriendin die sinds kort als stewardess werkt kreeg ik een sms’je: “Ik lig heerlijk aan het strand in Abu Dhabi, jullie gaan het hier vast heel fijn krijgen”. Via via kregen we het mailadres van een Nederlandse jurist in Abu Dhabi, om hem te vragen een blik te werpen op de voorgestelde arbeidsovereenkomst. Een hartelijke mail kregen we terug: “Maar wij kennen elkaar wel, ik kijk hier iedere dag naar een schilderij dat ik 15 jaar geleden bij Michael in de galerie gekocht heb”. De dag er na kwamen we in contact met een ander Nederlands stel. Zij is ondertussen al vertrokken naar Abu Dhabi. Man en kind volgen in augustus. De broer van onze buurvrouw blijkt er te baggeren en ook de neef van een vriend van ons gaat er binnenkort wonen. Weer heel wat nieuwe relaties op Linkedin.

Die avond installeren we ons met een glas wijn voor tv om ‘Sex in de city’ te kijken. Wat een tegenvaller! Niets te zien van Abu Dhabi, vier ronddartelende vrouwen in Gucci en Chanel pakjes, flauwe grappen en een man naast me die zich geel en groen ergert. Ach ja, sometimes you just have to get away with the girls. Zo gezegd, zo gedaan. En de volgende dag zat ik met vriendinnen bij een toneelstuk met de toepasselijke titel ‘expats’.  Een toneelstuk dat volgens een collega zou gaan over mijn toekomstige leven in Abu Dhabi. Als dat maar niet waar is. Een naakte vrouw en in slip gehulde man rennen al ruziënd het podium op, hysterische scènes, veel geschreeuw, gekots en geboer.

Het begint tijd te worden om het zelf te gaan ontdekken, het Abu Dhabi-avontuur mag beginnen. Heb alleen één wens…….dat mijn vriendinnen zullen langskomen om op een kameel, flauwe grappen makend, de woestijn te verkennen. En natuurlijk om een Prada tasje te scoren!

4 opmerkingen:

  1. ik hoop snel een van je vriend(inn)en te zijn, hoewel, Prada tasjes hoe zien die er uit?
    je schoonvader

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met m'n schoonfamilie een kamelentocht door de woestijn, lijkt me helemaal geweldig! En zo'n tasje, prachtig toch?!
    http://www.firanet.nl/wp-content/uploads/2008/05/Prada4.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hebben je inschrijving ontvangen en gaan je graag toevoegen!

    Het Mamablogs Team
    www.demamablogs.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga eens even snuffelen op internet. Ik weet vrijwel niets van Abu Dhabi.

    BeantwoordenVerwijderen